Blogien tarkoitus lienee paitsi "kertoa tarinoita", "informoida ihmisiä", "tuottaa uusia näkökulmia", "Heittää läppää*, "herättää keskustelua blogin otsikon asiasta", "toimia mahdollisena tiedonlähteenä tai ainakin sen linkkinä" tai sitten "olla ihan vaan inhimillisen elämän ja huumorin kuvaus". Omalta blogiltani otan tavoitteeksi olla vähän sitä sun tätä, kuitenkin jotain uutta näkökulmaakin välillä yritän joukkoon sotkea. Huumoriakin, vaikka se on vaikea laji. Vaikka itse olen ehkä tästä ongelmastani ehkä pääsemäässä eroon huumorin avulla tai siitä huolimatta, uskallan kyllä neuvoa lukijalle, että hyvä huumorintaju omiakin ongelmia kohtaan usein auttaa maailman ja muiden ihmisten silmissä. 

Takavuosina tunsin erään henkilön, nimiä en tietysti blogissa mainitse, jolta puuttui jo syntymässä kolme sormea. Lapsena häntä oli tietysti jonkin verran kiusattu, mutta hän oli opetellut esittelemään itsensä erikoisella tavalla. Ensi kertaa hänet tavatessani toisen kaverin kautta hän esitteli itsensä (nimi muutettu) :

"Pekka terve, oltiin skidinä vanhempien kanssa Niilin risteilyllä ja krokotiili rouhaisi kolme sormea pois."

Hetken hämmennyksen jälkeen tunneälyni sanoi, että asialle voi ja sille pitää nauraa ja nopeasanaisena vastasin jotakuinkin: 
"Minulla puuttuu puoli päätä, aivojen kohdalta. Pinnalle ei näy mitään.."

Asia ei ollut sen ihmeellisempi eikä siihen koskaan palattu. Tämän tarkoituksena on sanoa niille, jotka siellä netin toisella puolella surkuttelette mahdollista ivaa, että ironia on parasta huumoria. No, mikä tahansa huumori on tietysti herkkää, mutta onhan niin aina aikojen alusta sanottu: "Alenna itsesi, niin sinut ylennetään."

Liejuryömijältä en menisi asiasta kysymään. On selvää, että pääosa ihmisistä on asiallisia, mutta pääosa heistä ei myöskään ymmärrä, että lihavuuden syy voi olla sairaus. 

Alla olevan räp- riimittelyn on tehnyt "Teflon Brothers  feat VilleGalle". Saa Youtubettaa, jos huumori kestää, sanoilla "Syö mun suklaata"

.
Syö mun suklaata, etkä saa puglata
Hauki, haava auki (naam naam nam nam nam)
Neekerinpusuja, SukuLakuja
Tänä yön ei nukuta (naam naam nam nam nam)
Puol sulii Dumleja, useempii rundeja
Useita tunteja se on namnam

Ne jotka epäili mua, ei antanu onnistua
Tää biisi menee niille, syö mun suklaatani
Ne jotka dissasi mua, nuottikorvaa laulua
Tää kertsi menee niille, syö mun suklaatani

Tää menee eksille, ja meitsin reksille
Hauki, haava auki (naam naam nam nam nam)
Tarjoilen tuoreena, vaipois ku nuorena
Sulle toffee kuoressa oi (naam naam nam nam nam)
Rakkauden saloja, mun Fasupaloja
Ei suolakaloja vaan namnam

Ne jotka epäili mua, ei antanu onnistua
Tää biisi menee niille, syö mun suklaatani
Ne jotka dissasi mua, nuottikorvaa laulua
Tää kertsi menee niille, syö mun suklaatani

Ahmin suklaat ku MäkGälis
Mun nimmari, sun snäpbäkis
Tuus kattoo mun pottaa, mut bajamajast tavottaa
Vedetään Keijo kotii, meijä musa ei oo poppii
Näpyttäkää tietsikkaa, ja istukaa miekkaa

(Kaksi riimiä sensuroitu tästä kohtaa)

Ne jotka epäili mua, ei antanu onnistua
Tää biisi menee niille, syö mun suklaatani
Ne jotka dissasi mua, nuottikorvaa laulua
Tää kertsi menee niille, syö mun suklaatani
Syö mun suklaatani, syö mun suklaatani